Magazine de Mobila

Secretul Succesului IKEA

0

Produsele lor sunt apreciate de multi, iar profilul afacerii are multe invataturi pentru firme mai mari sau mai mici, care incearca sa descopere secretul succesului IKEA si sa il aplice asupra propriei companii. Dar  care este acest secret? Pe ce se bazeaza succesul mondial al acestei companii suedeze? Iata cativa dintre factorii care au contribuit la expansiunea globala a acestui brand de mobila:

Produse elegante la preturi modeste

Milioane de clienti au spus si vor continua sa spuna cat de frustrant este sa asamblezi piesele de mobilier cumparate de la IKEA. Dar aceeasi clienti revin in magazin si continua sa cumpere produsele IKEA. De ce? Pentru ca sunt elegante, iar pretul lor nu este deloc mare. Casa poate arata ca un adevarat palat fara a cheltui o avere.

Aceasta este, de fapt, baza succesului in afaceri a companiei suedeze, leader mondial al pietei de mobila. Firme concurente precum Conforama si Habitat nu reusesc nici macar sa se apropie de procentele de crestere si de cifra de afaceri afisata de IKEA. Datorita puterii brandului si a preturilor joase, IKEA a reusit sa creasca profitul chiar si in perioada de criza. Desi 80% din vanzarile sale se fac in Europa, IKEA a inregistrat cresteri fenomenale atat in tarile cele mai lovite de criza, cat si in tari est europene precum Bulgaria si Romania, unde puterea de cumparare este mult mai mica decat in restul Europei. IKEA a inregistrat un succes fenomenal si pe piata germana. Nemtii sunt recunoscuti drept clienti cumpatati, sensibili la preti, iar Germania reprezinta 15% din vanzarile IKEA.

Solutii inteligente pentru diferite probleme

A mobila un apartament este pentru unii o placere, pentru altii o adevarata bataie de cap. Ai vrea o canapea mare in living, dar nu e suficient loc. Bucataria e prea mica si nu incap in ea si dulapuri si masa cu scaune. Ai avea nevoie de o camera separata pe care sa o folosesti drept birou, dar pentru asta ar trebui sa renunti la dormitor. Ce faci? Apelezi la solutiile inteligente ale designerilor de la IKEA!

Companie responsabila  

“Noua nu ne plac deseurile,” a declarat intr-un interviu Mikael Ohlsson, care a preluat functia de director executiv al IKEA Group in septembrie 2009. Cuvintele sale se refereau  la canapeaua Ektorp, care a rezolvat o problema de spatiu, una de pret si una de mediu. Modestia si preocuparea pentru mediul inconjurator se numara printre valorile cheie ale culturii IKEA. Mikael Ohlsson a explicat in acelasi interviu ca originile acestora se gasesc in trasaturile locuitorilor din regiunea Smaland, situata in sudul Suediei: incapatanati, modesti, cumpatati si capabili sa isi foloseasca ingeniozitatea pentru a reduce costurile vietii.

Orientare catre crestere pe termen lung

Planul de afaceri IKEA este orientat catre o crestere treptata, pe termen lung si nu catre una rapida. Pietele sunt atacate treptat, iar dupa extinderea in Europa de Est, planurile includ mai multe magazine in Rusia, penetrarea pietei indiene si acapararea pietei britanice. 

iunie 30, 2014 |

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mentenanta site seo-promovaresite.ro
Sari la bara de unelte