Magazine de Mobila

Blog

Expozitii de Mobila in Romania

0

Piata romaneaca de produse de mobilier a inregistrat o crestere exponentiala in ultimii ani. Cei mai importanti actori din acest segment economic se concentreaza in partea de nord vest a tarii, dar cele mai mari evenimente din acest domeniu au loc in capitala. Printre ele se numara si BIFE SIM – o expozitie de mobila care are loc in fiecare an la Romexpo.

Denumit de organizatori un „spectacol de idei si forme”, BIFE SIM aduna furnizori de mobila de talie internationala, precum si companii din domenii conexe decoratiunilor interioare, precum firme de exploatarea lemnului si producatori de accessorii industriale folosite in industria mobilei. Unul dintre cele mai mari evenimente din domeniu din tara noastra, BIFE SIM este un punct de referinta atat pentru furnizorii de mobila, cat si pentru publicul larg in cautare de produse de mobilier la un raport excelent pret-calitate.

Organizata le Romexpo, BIFE SIM aduna pe o suprafata de peste 30.000 de metri patrati cateva sute de companii din Romania si din strainatate, iar numarul de vizitatori creste de la an la an.  La BIFE SIM puteti admira produsele vedeta a peste 300 de furnizori locali, precum si ale unor companii de top din tari precum Elvetia, Germani si Italia renumite pentru traditia de sute de ani in domeniul productiei de mobilier. Acestea sunt motivele pentru care cele 6 pavilioane par a fi neincapatoare pentru cele peste 20.000 de vizitatori anuali.

Daca sunteti interesat in decorari interioare, indiferent daca preferintele dvs, merg catre stilul vintage sau catre stilul clasic modern, BIFE SIM este locul potrivit pentru a evalua optiunile disponibile pe piata si pentru a beneficia de oferte speciale si de consultanta de la cei mai mari experti in domeniu. Daca sunteti reprezentantul uneia dintre companiile din acest sector, BIFE SIM este un loc in care sa va informati asupra concurentei si sa aflati ce se intampla in domeniu.

Chiar daca BIFE SIM este unicul eveniment de acest gen cu traditie pe piata romaneasca, exista si alte expozitii de mobila, unele cu caracter permanent precum Universul Mobilei din Campina, altele cu caracter temporar.

iulie 21, 2014 |

Secretul Succesului IKEA

0

Produsele lor sunt apreciate de multi, iar profilul afacerii are multe invataturi pentru firme mai mari sau mai mici, care incearca sa descopere secretul succesului IKEA si sa il aplice asupra propriei companii. Dar  care este acest secret? Pe ce se bazeaza succesul mondial al acestei companii suedeze? Iata cativa dintre factorii care au contribuit la expansiunea globala a acestui brand de mobila:

Produse elegante la preturi modeste

Milioane de clienti au spus si vor continua sa spuna cat de frustrant este sa asamblezi piesele de mobilier cumparate de la IKEA. Dar aceeasi clienti revin in magazin si continua sa cumpere produsele IKEA. De ce? Pentru ca sunt elegante, iar pretul lor nu este deloc mare. Casa poate arata ca un adevarat palat fara a cheltui o avere.

Aceasta este, de fapt, baza succesului in afaceri a companiei suedeze, leader mondial al pietei de mobila. Firme concurente precum Conforama si Habitat nu reusesc nici macar sa se apropie de procentele de crestere si de cifra de afaceri afisata de IKEA. Datorita puterii brandului si a preturilor joase, IKEA a reusit sa creasca profitul chiar si in perioada de criza. Desi 80% din vanzarile sale se fac in Europa, IKEA a inregistrat cresteri fenomenale atat in tarile cele mai lovite de criza, cat si in tari est europene precum Bulgaria si Romania, unde puterea de cumparare este mult mai mica decat in restul Europei. IKEA a inregistrat un succes fenomenal si pe piata germana. Nemtii sunt recunoscuti drept clienti cumpatati, sensibili la preti, iar Germania reprezinta 15% din vanzarile IKEA.

Solutii inteligente pentru diferite probleme

A mobila un apartament este pentru unii o placere, pentru altii o adevarata bataie de cap. Ai vrea o canapea mare in living, dar nu e suficient loc. Bucataria e prea mica si nu incap in ea si dulapuri si masa cu scaune. Ai avea nevoie de o camera separata pe care sa o folosesti drept birou, dar pentru asta ar trebui sa renunti la dormitor. Ce faci? Apelezi la solutiile inteligente ale designerilor de la IKEA!

Companie responsabila  

“Noua nu ne plac deseurile,” a declarat intr-un interviu Mikael Ohlsson, care a preluat functia de director executiv al IKEA Group in septembrie 2009. Cuvintele sale se refereau  la canapeaua Ektorp, care a rezolvat o problema de spatiu, una de pret si una de mediu. Modestia si preocuparea pentru mediul inconjurator se numara printre valorile cheie ale culturii IKEA. Mikael Ohlsson a explicat in acelasi interviu ca originile acestora se gasesc in trasaturile locuitorilor din regiunea Smaland, situata in sudul Suediei: incapatanati, modesti, cumpatati si capabili sa isi foloseasca ingeniozitatea pentru a reduce costurile vietii.

Orientare catre crestere pe termen lung

Planul de afaceri IKEA este orientat catre o crestere treptata, pe termen lung si nu catre una rapida. Pietele sunt atacate treptat, iar dupa extinderea in Europa de Est, planurile includ mai multe magazine in Rusia, penetrarea pietei indiene si acapararea pietei britanice. 

iunie 30, 2014 |

Furnizori de Mobila

0

Furnizori de mobila

Studiile economice din ultimii ani arata cresteri substantiale pe piata romaneasca a produselor de mobilier. Astfel, o analiza realizata de Business Construct in anul 2010 indica o crestere de 10% si o cifra de afaceri totala de peste 700 de milioane de euro la numai 40 dintre cei mai mari producatori de mobila din Romania. Aceste concluzii sunt sustinute si de alte analize facute de APMR (Asociatia Producatorilor de Mobila din Romania), iar aceste cresteri vin in contradictie cu scaderile din domeniul mobiliar. Desi romanii cumpara mai putine case, cifrele arata ca tendintele din domeniul renovarilor interioare sunt pe o panta ascendenta.

Furnizorii de mobila sunt in majoritate situati in partea de nord vest a tarii, iar aceasta situatie geografica are mai multe explicatii. Una dintre acestea este gustul mult mai conventional al clientilor. Un alt factor este materia prima – lemnul este mult mai usor de gasit in aceasta zona a Romaniei. Iata care sunt principalii furnizori de mobila din Romania:

IKEA

Cel mai mare retailer al pietei de mobilier, grupul suedez se numara printre furnizorii de mobilier preferati ai romanilor. Produsele lor ieftine si elegante reprezinta cheia succesului IKEA, iar Romania este o piata in plina crestere. Aceasta crestere influenteaza in mod pozitiv acest domeniu al economiei romanesti, deoarece compania suedeza face achizitii de la un numar din ce in ce mai mare de furnizori de mobila romani.

Aramis Invest

Un nume relativ nou in acest tip de clasamente, Aramis Invest este un furnizor de mobila de top din Baia Mare. In ultimii ani, aceasta firma a cunoscut cresteri exponentiale ale cifrei de afaceri. Unul dintre cei mai puternici angajatori din Maramures, Aramis Invest se numara printre cei mai mari exportatori ai economiei nationale.

Mobexpert

Desi cifra de afaceri a grupului Mobexpert este cu mult mai mare decat cea inregistrata de liderul pietei in ceea ce priveste preferintele clientilor – IKEA, Mobexpert a cunoscut cresteri majore ale cifrei de afaceri. Cele doua firme e adreseaza unor categorii de clienti diferite. In timp ce IKEA se adreseaza publicului larg, Mobexpert tinteste clientii cu putere de cumparare cu mult peste medie.

Italsofa

O firma care face parte din grupul italian Natuzzi, Italsofa este unul din furnizorii de mobila din Baia Mare, iar produsele sale se vand pe diferite piete din Europa, alaturi de produsele celorlalte branduri Natuzzi, precum Leather Editions si Softaly.

Cotta International

Pe langa faptul ca este unul dintre cei mai mari furnizori de mobila din Romania, Cotta International este si unul dintre furnizorii grupului austriac Kika – un brand al carui ucces nu a reusit sa-l egaleze pe cel inregistrat de IKEA pe piata romaneasca.

iunie 9, 2014 |
Mentenanta site seo-promovaresite.ro
Sari la bara de unelte